טכנולוגיה ופגישות חשאיות: הקשר הנסתר בין ישראל לאמירויות

    מוטי סבן No Comments on טכנולוגיה ופגישות חשאיות: הקשר הנסתר בין ישראל לאמירויות

    כתבה שמתפרסמת בארה"ב מגלה פרטים סודיים על התפתחות הקשרים החשאיים בין ישראל לאיחוד האמירויות | טכנולוגיה ישראלית במטוסי קרב ערבים | הדרישה לפיצוי בדמות מלטי"ם תוצרת ישראל | והיירוט של שיחה מדינית בין נתניהו למנהיג ערבי

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העולם הערבי הסוני שבהובלת סעודיה, נמצא ביחסים קרובים בסתר ורחוקים בגלוי מישראל. כתב העת האמריקני "הניו יורקר" מפרסם פרטים חדשים ומעניינים על הקשר המתהדק בין ישראל לאיחוד האמירויות, על פי הכתבה ישראל מקיימת קשרים עם האיחוד כבר מעל שני עשורים, הקשרים החלו להתהדק לאחר הסכמי אוסלו.

    על פי הכתבה, אחד הגורמים החשובים בהידוק היחסים, היה פרשת מכירת מטוסי ה-F16 מארה"ב לאיחוד האמירויות, ישראל התנגדה למהלך והעסקה הוקפאה, לאחר שישראל הסירה את התנגדותה והעסקה הושלמה, גבר האמון בין שתי המדינות, לפי גורמים אמריקנים.  הדבר היותר מפתיע בכתבה כי ישראל התקינה במטוסים טכנולוגיה ישראלית דבר שלא עבר בהתנגדות מצד השליט מוחמד בן זאיד, לדברי השליט כל דבר שישרת את המטרה להגן על ארצו מפני אירן, מבורך.

    מהכתבה עוד עולה, כי לאחר ההתנקשות ממחמוד אל-מבחוח, דובאי נבוכה כתוצאה מהחיסול השקט שלא עצרה אותו, בתגובה דרשה פיצוי צבאי מישראל בדמות מלטי"ם תוצרת ישראל, ישראל לא הסכימה מחשש לתגובה אמריקנית.

    כידוע אובמה לא אהב את היחסים בין סעודיה האמירויות וישראל, הקןאליציה התפתחה כתוצאה מהפניית הגב של אובמה לסעודיה וישראל וההסכם מול איראן, ארה"ב עקבה אחרי ראש הממשלה בנימין נתניהו ויירטה שיחה שלו עם מנהיג בכיר באיחוד האמירויות, כנראה שאותו בכיר נפגש עם נתניהו בקפריסין.

     

    צילום מסך



    0 תגובות